Sunday, May 13, 2012

Selamat hari ibu, mamaku sayang :")

Assalamualaikum.



Happy Mother's Day, Mama.




cantik. yes. Mama MAINTAIN cantik walaupun dah 49 tahun. :')



Mama, 
Tanggal 24 12 1991 , mama lahirkan saya. 
Sejak itu, tanggungjawab mama sebagai ibu makin bertambah.
Mama yg beri saya minum susu ibu sampai kekenyangan,
Mama yg tabah dan sabar layan tangisan saya disaat orang lain sibuk dibuai mimpi,
Mama yg pujuk saya waktu saya menangis diusik abang,
Mama yg sentiasa menenangkan saya bila saya ketakutan melihat orang yg cuba mengambil saya dari dukungan mama. 
Mama yg menjaga saya ketika demam dan tak sihat badan.
dan lagi dan lagi dan lagi....................... *nangis*


Bila saya dah besar....


Mama,
Mama yg selalu marah bila saya lambatkan solat sampai kadang-kadang terlepas waktu,
Mama yg selalu bebel dekat saya kerana kedegilan saya.
Mama yg selalu suruh saya buat itu ini walaupun saya malas tanpa saya sedar dia hanya mahu didik saya supaya jadi isteri mithali bila dah kahwin kelak.
Mama yg selalu kejut saya bangun pagi hanya untuk latih saya untuk bangun buat sarapan utk suami kelak.
Mama yg selalu suruh saya belajar masak kerana dia mahu saya kenyangkan perut suami dengan air tangan sendiri tapi saya malas.
Mama yg selalu senyum bila tengok anak-anak dia berkumpul walaupun sangat jarang untuk kami empat beradik ada dibawah satu bumbung.
Mama yg masih lagi beri saya duit untuk belanja walaupun saya dah hampir 21 tahun.
Mama yg selalu tegur saya bila saya kantoi nangis malam-malam.
Mama yg selalu lihat wajah saya bila saya muram tanpa saya sedar.
Mama yg selalu tegur setiap kesilapan yg saya lakukan tapi saya ulang ulang dan terus ulang kesilapan yg sama.
Mama yg pernah mengadu sakit pinggang kerana kepenatan menjaga anak orang lain. :'(
Mama yg ketawa bila menang main ceper dengan adik dan saya.
Mama yg akan cuba tunaikan permintaan saya yg kadang-kadang agak pentingkan diri sendiri.
dan lagi dan lagi dan lagi............................ *nangis*



Mama yg melahirkan, yg membesarkan, yg beri didikan, yg berkorban wang ringgit.



Mama mama mama mama,
Ini baru sikit yg saya senaraikan betapa besarnya pengorbanan mama dalam hidup saya. Mama yg sentiasa ada untuk saya, mama yg selalu tenang, mama yg sentiasa bersabar dgn kerenah anak-anak dan suami, mama yg sentiasa merelakan dirinya terluka tanpa mahu anak-anak nya bersedih, mama yg sentiasa tak berkira, mama yg sentiasa mempertahankan anak-anak bila dimarah ayah kerana menurut ayah, mama manjakan kami, mama yg kadang-kadang terlihat lelah tapi tak pernah lupa untuk bangun kembali, mama yg sentiasa bertahan dgn setiap dugaan yg Allah beri. :'(



Mama, kakak sayang mama. Sumpah kakak sayang mama dunia akhirat. Ya, ketabahan kakak selama ni, rupanya diwarisi dari mama. Mama insan yg sangat kuat, mengharungi setiap onak dan duri dalam kehidupan. Baru kakak sedar, baru berapa ketika kakak bersedih tapi kadang-kadang kakak tak kuat untuk bangun, padahal mama? lagi banyak yg mama dah lalui dalam hidup mama. Kakak tahu, mama juga letih. Tapi mama sentiasa kuatkan diri demi untuk terlihat gagah dihadapan anak-anak. 



Ya Allah, kau bahagiakan lah mamaku sampai akhir hayatnya. Sesungguhnya, jasa mama sangat besar dalam hidupku. Sesungguhnya dah terlalu banyak yg mama buat untukku. Maafkan aku kerana selalu ingkar akan kata-katanya. Maafkan aku selalu membuat dia terluka. Maafkan aku masih tak mampu untuk bahagia dan banggakan dia. :'(

you've seen me laugh
you've seen me cry
and always you were there with me
i may not always said it
but thanks and i love you
HAPPY MOTHER'S DAY, 
you are the best mom
who always had a smile for me






Funny bila kita rasa sedih kerana ditinggalkan, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa ada.
Funny bila kita rasa jatuh kerana kesedihan, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa mahu lihat kita bangkit.
Funny bila kita rasa kekurangan, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa mahu melengkapi kita.
Funny bila rasa kita putus cinta, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa menabur kasih yg tak pernah surut.





terima kasih mama,
terima kasih diatas semua kasih sayang yg mama beri,
terima kasih diatas semua bebelan yg mama hamburkan,
terima kasih diatas setiap senyuman yg mama lontarkan.


JASA MAMA TERLALU BESAR.
SAMPAI MATI PUN SAYA TAKKAN MAMPU MEMBALASNYA.







orang cakap nak tengok muka kita  masa tua cantik ke tak, tengok mak kita. see, mama saya cantik. hikhik. :P

2 comments:

Nisaa said...

suka dgn entry akak..!
SELAMAT HARI IBU..!=)

nadea roslan said...

@Nisaa thanks nisaa. have a bless :)

Post a Comment

Sunday, May 13, 2012

Selamat hari ibu, mamaku sayang :")

Assalamualaikum.



Happy Mother's Day, Mama.




cantik. yes. Mama MAINTAIN cantik walaupun dah 49 tahun. :')



Mama, 
Tanggal 24 12 1991 , mama lahirkan saya. 
Sejak itu, tanggungjawab mama sebagai ibu makin bertambah.
Mama yg beri saya minum susu ibu sampai kekenyangan,
Mama yg tabah dan sabar layan tangisan saya disaat orang lain sibuk dibuai mimpi,
Mama yg pujuk saya waktu saya menangis diusik abang,
Mama yg sentiasa menenangkan saya bila saya ketakutan melihat orang yg cuba mengambil saya dari dukungan mama. 
Mama yg menjaga saya ketika demam dan tak sihat badan.
dan lagi dan lagi dan lagi....................... *nangis*


Bila saya dah besar....


Mama,
Mama yg selalu marah bila saya lambatkan solat sampai kadang-kadang terlepas waktu,
Mama yg selalu bebel dekat saya kerana kedegilan saya.
Mama yg selalu suruh saya buat itu ini walaupun saya malas tanpa saya sedar dia hanya mahu didik saya supaya jadi isteri mithali bila dah kahwin kelak.
Mama yg selalu kejut saya bangun pagi hanya untuk latih saya untuk bangun buat sarapan utk suami kelak.
Mama yg selalu suruh saya belajar masak kerana dia mahu saya kenyangkan perut suami dengan air tangan sendiri tapi saya malas.
Mama yg selalu senyum bila tengok anak-anak dia berkumpul walaupun sangat jarang untuk kami empat beradik ada dibawah satu bumbung.
Mama yg masih lagi beri saya duit untuk belanja walaupun saya dah hampir 21 tahun.
Mama yg selalu tegur saya bila saya kantoi nangis malam-malam.
Mama yg selalu lihat wajah saya bila saya muram tanpa saya sedar.
Mama yg selalu tegur setiap kesilapan yg saya lakukan tapi saya ulang ulang dan terus ulang kesilapan yg sama.
Mama yg pernah mengadu sakit pinggang kerana kepenatan menjaga anak orang lain. :'(
Mama yg ketawa bila menang main ceper dengan adik dan saya.
Mama yg akan cuba tunaikan permintaan saya yg kadang-kadang agak pentingkan diri sendiri.
dan lagi dan lagi dan lagi............................ *nangis*



Mama yg melahirkan, yg membesarkan, yg beri didikan, yg berkorban wang ringgit.



Mama mama mama mama,
Ini baru sikit yg saya senaraikan betapa besarnya pengorbanan mama dalam hidup saya. Mama yg sentiasa ada untuk saya, mama yg selalu tenang, mama yg sentiasa bersabar dgn kerenah anak-anak dan suami, mama yg sentiasa merelakan dirinya terluka tanpa mahu anak-anak nya bersedih, mama yg sentiasa tak berkira, mama yg sentiasa mempertahankan anak-anak bila dimarah ayah kerana menurut ayah, mama manjakan kami, mama yg kadang-kadang terlihat lelah tapi tak pernah lupa untuk bangun kembali, mama yg sentiasa bertahan dgn setiap dugaan yg Allah beri. :'(



Mama, kakak sayang mama. Sumpah kakak sayang mama dunia akhirat. Ya, ketabahan kakak selama ni, rupanya diwarisi dari mama. Mama insan yg sangat kuat, mengharungi setiap onak dan duri dalam kehidupan. Baru kakak sedar, baru berapa ketika kakak bersedih tapi kadang-kadang kakak tak kuat untuk bangun, padahal mama? lagi banyak yg mama dah lalui dalam hidup mama. Kakak tahu, mama juga letih. Tapi mama sentiasa kuatkan diri demi untuk terlihat gagah dihadapan anak-anak. 



Ya Allah, kau bahagiakan lah mamaku sampai akhir hayatnya. Sesungguhnya, jasa mama sangat besar dalam hidupku. Sesungguhnya dah terlalu banyak yg mama buat untukku. Maafkan aku kerana selalu ingkar akan kata-katanya. Maafkan aku selalu membuat dia terluka. Maafkan aku masih tak mampu untuk bahagia dan banggakan dia. :'(

you've seen me laugh
you've seen me cry
and always you were there with me
i may not always said it
but thanks and i love you
HAPPY MOTHER'S DAY, 
you are the best mom
who always had a smile for me






Funny bila kita rasa sedih kerana ditinggalkan, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa ada.
Funny bila kita rasa jatuh kerana kesedihan, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa mahu lihat kita bangkit.
Funny bila kita rasa kekurangan, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa mahu melengkapi kita.
Funny bila rasa kita putus cinta, tapi tak pernah sedar, mama kita sentiasa menabur kasih yg tak pernah surut.





terima kasih mama,
terima kasih diatas semua kasih sayang yg mama beri,
terima kasih diatas semua bebelan yg mama hamburkan,
terima kasih diatas setiap senyuman yg mama lontarkan.


JASA MAMA TERLALU BESAR.
SAMPAI MATI PUN SAYA TAKKAN MAMPU MEMBALASNYA.







orang cakap nak tengok muka kita  masa tua cantik ke tak, tengok mak kita. see, mama saya cantik. hikhik. :P

2 comments:

  1. suka dgn entry akak..!
    SELAMAT HARI IBU..!=)

    ReplyDelete
  2. @Nisaa thanks nisaa. have a bless :)

    ReplyDelete